Geert Wellens, Dirk Wauters, Leo Neels en Jo Caudron Het nieuwe tv kijken

Het nieuwe tv kijken

Hoe kunnen televisieomroepen en -producenten inspelen op dé veranderende manier van tv-kijken? Om welk businessmodel vraagt de huidige on-demand-consumptie? Digitalisering breekt door in alle vormen van beeldcultuur. Ook de klassieke tv-wereld ontsnapt hier niet aan. De fragmentatie van de media en het groeiende belang van big data wijzigen het televisiekijken fundamenteel.


In Het nieuwe tv kijken (Uitgeverij LannooCampus) pleiten de auteurs – alle vier vooraanstaande specialisten en ervaringsdeskundigen – voor een doordachte strategie en een crossmediale benadering: televisieproducties aanbieden op meerdere platformen. Dit met als doel de grenzen tussen de diverse media te laten vervagen en op die manier beter tegemoet te komen aan de wens van de kijker. Want alleen door innovatie, door het omarmen van technologie en door samenwerking kan televisie het massamedium bij uitstek blijven.

Dit is een belangrijk boek: het biedt een degelijk overzicht van het dagelijkse mediagedrag en de spanningsvelden rond de geldstromen. (Jan Callebaut, CEO WHY5Research & media-expert)

Geert Wellens is CEO van Econopolis. Dirk Wauters is ex-CEO VRT en professor innovatiemanagement en telecom- & media-expert. Leo Neels is ex-CEO VTM en professor mediarecht, communicatiespecialist en auteur. Jo Caudron is managing partner bij DearMedia, auteur en adviseur digitale media.