Carole Lamarque Influencers

Influencer marketing is trending. Marketingplannen die inzetten op mond-tot-mondreclame genereren twee keer zo veel verkoopresultaten. Maar niet alle aanbevelingen die circuleren, zijn relevant. Want wat in Amerika werkt, geldt niet zomaar in Europa. En al helemaal niet in kleine markten zoals de Vlaamse, de Belgische of de Benelux.

Influencers (Uitgeverij LannooCampus) is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat iedere CEO, marketeer en potentiële trendsetter inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen over het soort magnetische content, het tijdstip en het type influencer waarop je het best inzet.

Dit boek helpt je stap voor stap een vernieuwde marketing- en communicatiestrategie te ontwerpen die de basis vormt van het Influencer Marketing Canvas. Dit Canvas plaatst je doelen, acties en influencers op een tijdlijn en helpt je aan een helikopterblik voor de interne stakeholders.

Carole Lamarque is expert innovatieve marketing en vennoot van Duval Union. Zij heeft twintig jaar ervaring in innovatieve en competitieve marketing bij bedrijven als Shell, Proximus, Sanoma Media en Telenet. Ze is gepassioneerd door strategische marketing, en kent de impact van innovatie en disruptieve technologieën op de consument.